ΑΔΑ: ΩΦΠΑ7ΛΨ-ΣΛΟ
Α. Μέτρα που αφορούν τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας:
1. Απαγορεύεται η είσοδος σε όλους τους πολίτες χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού με την αντίστοιχη διεύθυνση που απευθύνεται.
Επίσης θα πρέπει να παίρνουν μέτρα προστασίας για να εισέλθουν στο κτίριο (μάσκες, γάντια κ.λ.π.)
2. Σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες οι υπηρεσίες θα λειτουργούν με το ½ του προσωπικού ανά βδομάδα. Οι υπόλοιποι υπάλληλοι θα βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στο σπίτι τους καθ΄ όλη τη διάρκεια του ωραρίου τους.
3. Όλοι οι υπάλληλοι στα γραφεία τους θα παίρνουν μέτρα προστασίας (γάντια, μάσκες κ.λ.π.)
Το ίδιο ισχύει και για τους υπαλλήλους άλλων Υπουργείων που συστεγάζονται στο ίδιο κτίριο.
Όλες οι εσωτερικές πόρτες των γραφείων θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές (για να μην αγγίζει κάποιος τα πόμολα).
4. Ενισχύονται τα κλιμάκια ελέγχων για ελέγχους σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας που οφείλουν να λαμβάνουν για τη προστασία τόσο των εργαζομένων όσο και των πολιτών.
5. Καλός και τακτικός αερισμός των χώρων εργασίας των Υπηρεσιών.
6. Υποχρεωτική χρήση αντισηπτικού χεριών σε όλους όσους εισέρχονται στα κτίρια της Περιφέρειας.
7. Η χρήση ανελκυστήρων να περιορίζεται σε ένα άτομο τη φορά.
8. Τίθεται σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών κατά τη διάρκεια του ωραρίου των καταστημάτων για παραβατικά φαινόμενα σε άμεση επικοινωνία με τις κατά τόπους αστυνομικές διευθύνσεις ανά Περιφερειακή Ενότητα.
9. Τίθεται σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας και ηλεκτρονική διεύθυνση στο πλαίσιο λειτουργίας της πολιτικής προστασίας σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα για κατάθεση ερωτημάτων γύρω από περιστατικά που αφορούν το κορωνοϊό.
10. Συστήνεται γραφείο ενημέρωσης του κοινού γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν το κορωνοϊό στη Δυτική Μακεδονία σε συνεργασία της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας με τους κατά τόπους Ιατρικούς Συλλόγους των Περιφερειακών Ενοτήτων.
11. Συστήνεται γραφείο ψυχολογικής υποστήριξης του κοινού σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα όπου μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες (κυρίως οι ευπαθείς ομάδες).
Β. Μέτρα που αφορούν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος
Για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δημόσιας υγείας λαμβάνονται τα εξής μέτρα:
1. Αυστηρή τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό (γάντια, μάσκες κ.λ.π.)
2. Αναμονή στα ταμεία με τις προβλεπόμενες αποστάσεις από πελάτη σε πελάτη
3. Διάδρομοι με κανονισμένη σειρά πορείας μέσα στο χώρο (όπου είναι δυνατόν) ώστε να μη περιφέρονται άσκοπα οι πελάτες
4. Συστήνεται η είσοδος στα Super Μarket (mini market κ.λ.π.) να επιτρέπεται σε αναλογία 1 ατόμου ανά 10 τετραγωνικά ωφέλιμης επιφάνειας με έλεγχο από υπεύθυνο υπάλληλο
5. Τα καρότσια και τα καλάθια θα χρησιμοποιούνται ξανά μόνο μετά από αντισηψία στα χερούλια
6. Όπου είναι δυνατό στις ευπαθείς ομάδες να προσφέρεται υπηρεσία διανομής κατ΄ οίκον
7. Σε όλα τα καταστήματα πώλησης τροφίμων (αρτοποιεία, παρασκευαστήρια, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία κ.λ.π.) Ο Λ Α τα προϊόντα προς πώληση θα πρέπει να είναι συσκευασμένα από άτομο που δεν θα έρχεται σ΄ επαφή με τους πελάτες και θα τηρεί τους κανόνες υγιεινής (μάσκα, γάντια κ.λ.π.)
8. Να μην εισέρχονται στο χώρο των καταστημάτων ταυτόχρονα πάνω από 3 άτομα τη φορά